Tuesday, December 11, 2007

Zapomněl jsem na to nejdůležitější:cena je kolem 500,-Kč za kilogram.Speciání nároky na vodu nemají.Stačí jim taková,jaká buda v AQ.Budou ale porostlé vápenou řasou a ta potřebuje světlo.Hodně světla,jinak začne mizet.Živočichové v kamenech potřebují cirkulaci vody,nebo se udusí.Takže když to zkrátíme-živé kameny by měly přijít do prostředí co nejvíce podobnému z kterého přišly.Malé nedostatky přežijí a naopak v dobrých podmínkách se rozrostou po ostatní dekoraci.
v této době bych již volil jako osvětlení T5, taky jsem ji nyní dokoupil, je tam s T8 propastný rozdíl (nedělal bych již žádné kompromisy) - T5.
- různé AQ běží na spoustu různých filtrací, myslím, že vemi důležitou součástí každé filtrace je jaké použiješ "šutry", tam bych volil co finance dají+25% navíc, jak se říká, originál živé v kombïnaci s velmi porézní např. Tonga rock či Fidži rock, myslím, jsou také lehké a objemné a budou dobrým základem pro jak bakterie, tak i drobné živočichy.
- filtrace je na tobě, jakou zvolíš, zda velkoobjemový, kanystrový, či třeba Tunze systém, je vidět, i když i já jsem byl z počátku nedůvěřivý, že jede, proč by ne..., nemám s ním osobní zkušenost, ale mnoho kolegů zde na reefu, ano...
-četl jsem na různých prezentacích o AQ, které běží pouze na odpěňovač a filtr naplněný uhlím...., bakerie jsou na skalách, živých
-takže závěr: buď si to necháš udělat na míru od obchodníka a nebo budeš volit metodu pokus-omyl
-já jsem, pro upřesnění, používal externí skléněný filtr jehož objem byl cca 1/10 objemu AQ, šlapal v pohodě i bez odpěňovače...